mandag 21. januar 2013

Kampen om føde

Som tidligere vist ligger det et par døde svaner på isen i den store lagunen på Agger Tange. Jeg regnet med at det kom til å skje noe der, så jeg tok en tur i dag for å se. Ved ankomst satt det en svartbak og forsynte seg av svanen, men rund omkring i sivet og ute på isen så jeg tilsammen 5 musvåker. Det er også rapportert fjeldvåk spisende av denne svanen, men jeg er usikker på om noen av fuglene i dag var det. 
Vel det tok ikke lang tid før måken fikk besøk, og ble forsøkt jaget vekk

Min tur?

Ooops, one down
 
Hevnen er søt

Ikke så lett å bli kvitt han der

Her blir det fight

Ikke noe kjære mor!

Det hjelper å være litt stor i kjeften også..

.men to blir en for mye

Men den ene jagde den andre og kom marsjerende tilbake,

og med stahet, utholdenhet og kun en utfordrer tilbake,
beholdt måken retten til matfatet i denne omgang

6 kommentarer:

  1. Hei, Jan.

    Dette var en fantastisk serie. Gratulerer! mvh Willy

    SvarSlett
  2. En herlig serie du varter opp med her.. Grattis

    SvarSlett
  3. For en opplevelse!! Kjempebra serie!

    SvarSlett
  4. Her har du vært på rett sted til riktig tid. Knallbra serie og bra fanget.

    Ottar

    SvarSlett
  5. Må bare slutte meg til de andre! Topp serie!! Både plusser og minuser med den tøffe vinteren...

    SvarSlett
  6. flott serie, måkene gir seg ikke så lett, må ha vært en kjekk opplevelse

    SvarSlett