tirsdag 28. juni 2011

Hestsjøen ved Ringvål - ikke bare badeplass..

..neida her kan man av og til oppleve litt "villmark" på nært hold. I går oppdaget jeg helt tilfeldig at 2 storlommer hadde slått seg ned her og trålet vannet på jakt etter småfisken. Det var et par barn som badet ved stuptårnet så fuglene holdt seg litt unna der, men når badingen var ferdig nærmet de seg. Normalt er storlommene sky og slue til å lure seg unna ivrige forgrafer, men jeg sto dørge stille i et hjørne på badebrygga, og de kom såpass nære at det ble noenlunde fotohold. I forkant hadde jeg forsøkt å snike meg innpå de langs kanten av vannet, og da oppdaget jeg til min forundring at det jeg trodde var en trerot som fløt ute på Hestsjøen, var en bever. Jeg har ikke sett bever der tidligere, men den er tydeligvis på i fremgang i Leinstrandmarka. Til sist et bilde av en drikkende hettemåke som også slo seg ned ved badestranda.


Her lurer nummer to i vannskorpa, mens den andre bruser litt med fjæra





Ittnå drivved det her nei -BEVER!



1 kommentar:

  1. Litt av en fangst der gitt - flotte bilder av storlomen!! Tydeligvis ikke bare blodsugende småkryp i Hestsjøen. God sommer til dere! Blir vel noen feriebilder på blogg etterhvert..

    SvarSlett